Program Wspieraj Seniora

Program Wspieraj Seniora - Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów - II edycja

logo1

 

Od kiedy zaczyna się realizacja programu i do kiedy trwa?
Program jest realizowany od 1 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r.

Jak wygląda mechanizm udzielania pomocy w ramach programu?
Osoba starsza w wieku 70 lat i więcej, która zdecyduje się pozostać w domu w związku z utrzymującym się stanem epidemii dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów – numer telefonu  22 505 11 11.  Zgłoszenia można składać jeszcze poprzez kontakt telefoniczny z pracownikiem tutejszego ośrodka pod numerem telefonu: 
535-500-013, 797-835-906 lub 570-292-381.

 Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się telefonicznie z seniorem, weryfikuje zgłoszenie i ustala usługę wsparcia, która ma polegać w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej.

Kto pokrywa koszty zakupów dla Seniora?
Za zakupy płaci Senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów.

Kto może skorzystać z programu?
Z programu mogą skorzystać osoby starsze po 70 roku życia. W szczególnych przypadkach pomoc może być udzielona osobie przed 70. życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Ocena stanu sytuacji i udzielenia wsparcia osobie potrzebującej należy do decyzji ośrodka pomocy społecznej. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego ani nie jest przyznawana na drodze administracyjnej.

wspieraj_seniora


Program Wspieraj Seniora - Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów

 

 

logo

 

Od kiedy zaczyna się realizacja programu i do kiedy trwa?
Program jest realizowany od 20 października  do 31 grudnia 2020 r.

Jak wygląda mechanizm udzielania pomocy w ramach programu?
Osoba starsza w wieku 70 lat i więcej, która zdecyduje się pozostać w domu w związku z utrzymującym się stanem epidemii dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów – numer telefonu  22 505 11 11.  Zgłoszenia można składać jeszcze poprzez kontakt telefoniczny z pracownikiem tutejszego ośrodka pod numerem telefonu: 
535-500-013, 797-835-906 lub 570-292-381.

 Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się telefonicznie z seniorem, weryfikuje zgłoszenie i ustala usługę wsparcia, która ma polegać w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej.

Kto pokrywa koszty zakupów dla Seniora?
Za zakupy płaci Senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów.

Kto może skorzystać z programu?
Z programu mogą skorzystać osoby starsze po 70 roku życia. W szczególnych przypadkach pomoc może być udzielona osobie przed 70. życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Ocena stanu sytuacji i udzielenia wsparcia osobie potrzebującej należy do decyzji ośrodka pomocy społecznej. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego ani nie jest przyznawana na drodze administracyjnej.

Wytworzył:
(2020-10-20)
Udostępnił:
Nowicki Marcin
(2020-12-15 09:16:28)
Ostatnio zmodyfikował:
Nowicki Marcin
(2021-02-01 10:24:19)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki