Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych za rok 2024
Refundacja podatku VAT
dla odbiorców paliw gazowych w 2023 i 2024 r.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście informuje, iż 21 grudnia 2022 r. weszła w życia ustawa wprowadzająca możliwość refundacji podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych. To kolejna pomoc, mająca na celu wsparcie m. in. gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów zakupu paliw na cele grzewcze, tym razem dla gospodarstw ogrzewających się gazem.
Świadczenie w przeciwieństwie do dotychczas znanych rozwiązań nie ma określonej ustawowo kwoty. Stanowi refundację podatku VAT wynikającej z opłaconej faktury za dostarczenia paliwa.
Refundacja podatku VAT ma obowiązywać od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. oraz od 01 stycznia 2024 do 30 czerwca 2024r.
Termin złożenia wniosku
Wniosek o refundację podatku VAT należy złożyć w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych. Nie później jednak niż do 29 lutego 2024 r. za rok 2023 oraz od 1 stycznia 2024 do dnia 30 września 2024 za rok 2024 lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Prawo do refundacji przysługuje pod warunkiem spełnienia przez gospodarstwo domowe kryterium dochodowego wynoszącego:
2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego,
1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.
Dochód weryfikowany jest jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku.
W przypadku złożenia wniosku o refundację w okresie:
- od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r.– uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek, tj. dochód z 2021 r.
- od 1 sierpnia do 30 września 2024 r.– uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek, tj. dochód z 2022 r.
Do wniosku o refundację podatku VAT należy załączyć:
- fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy przez przedsiębiorstwo energetyczne,
- dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
Na podstawie upoważnienia Burmistrza Dobrego Miasta realizatorem programu w Gminie Dobre Miasto jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście ul. Olsztyńska 3.
Wniosek należy złożyć w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście
ul. Olsztyńska 3 pokój nr 8 – 9 lub w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w poniższych formach:
- na piśmie
- elektronicznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
W godzinach;
Poniedziałek od 13.00 od 16.30
Wtorek – od 7.00 do 11.00
Wnioski składane elektronicznie opatruje się:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Do wniosku należy bezwzględnie dołączyć skany wymaganych dokumentów.
Konieczny wpis źródła ciepła do CEEB
Warunek konieczny! Piec gazowy musi być zgłoszony do CEEB i wykorzystywany
do ogrzewania mieszkania/domu. Wpis powinien być dokonany do 21 grudnia 2022 r. lub po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB.
Refundacja podatku VAT nie przysługuje za gaz wykorzystywany wyłącznie do gotowania i podgrzewania wody.
Dokumenty do pobrania: