Informacja dla osób starszych, samotnych oraz niepełnosprawnych potrzebujących pomocy
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście informuje o możliwości zorganizowania pomocy dla osób znajdujących się w grupie ryzyka tj. starszych, samotnych, niesamodzielnych oraz niepełnosprawnych, które własnym staraniem i bez pomocy innych osób nie są w stanie m.in. zrobić zakupów, pójść do apteki. Samotne osoby starsze lub chore mogą zgłosić taką potrzebę telefonicznie do MOPS w Dobrym Mieście, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 19.00 pod numerem telefonu: 797 835 914 lub w godzinach pracy Ośrodka tj. poniedziałek 7:00 - 17:00, wtorek - czwartek 7:00 - 15:00, piątek 7:00-13:00. Pod numerami telefonu: 570 292 381, 535 500 013 lub 797 835 906. Podczas rozmowy z pracownikiem należy podać swoje imię, nazwisko, adres i numer telefonu. Pracownik MOPS przekaże te informacje odpowiedniemu pracownikowi socjalnemu, a ten telefonicznie skontaktuje się z osobą objętą usługą i zapyta o potrzeby. Dzięki tej rozmowie senior będzie mógł konkretnie powiedzieć, jakich zakupów potrzebuje i ustalić termin ich realizacji. Rozmowy telefoniczne będą podstawowym narzędziem kontaktu. Pomoc obejmuje zakup żywności, leków oraz artykułów higienicznych i środków czystości.
Monika Ćwiek
Kierownik MOPS w Dobrym Mieście
Dobre Miasto, 16.03.2020 r.
Szanowni Państwo,
Ośrodek Profilaktyki i Pomocy Rodzinie w Dobrym Mieście,
ul. Olsztyńska 3, w piątki w godzinach od 13.00 do 20.00 służy Państwu pomocą terapeutyczną na niezmienionych zasadach w gabinecie lub z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.
Uruchomiliśmy również udzielanie wsparcia psychologicznego z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych we wszystkie dni tygodnia oraz w weekendy.
Serdecznie zapraszamy,
Monika Ćwiek - Kierownik MOPS w Dobrym Mieście
Szczegółowe informacje oraz zapisy:
Szymon Drężek – Ośrodek Profilaktyki i Pomocy Rodzinie
W godzinach pracy MOPS w Dobrym Mieście:
Poniedziałek 7:00-17:00
Wtorek-Czwartek 7:00-15:00
Piątek 7:00-13:00
tel. 797 835 894, mail: profilaktyka.dm@wp.pl
INFORMACJA KIEROWNIKA MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W DOBRYM MIEŚCIE
INFORMACJA
Szanowni Państwo!
Ze względu na przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 , w trosce o dobro Mieszkańców zostaje zamknięty do odwołania dla interesantów Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Jednocześnie informujemy, że pracownicy Ośrodka pozostają do Państwa dyspozycji telefonicznie lub e-mailowo.
Wszelką korespondencję, podania, wnioski kierowane do MOPS można wrzucać do skrzynki podawczej znajdującej się na piętrze przed wejściem do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Telefony kontaktowe:
Sekretariat tel.: 570 292 381
Pracownicy socjalni tel.: 535 500 013 lub 797 835 906
Dodatki mieszkaniowe i stypendia tel.: 531 350 616
Dział Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych tel.: 531 350 616
Dział Świadczeń Wychowawczych tel.: 797 835 907
Ośrodek profilaktyki i Pomocy Rodzinie tel.: 797 835 894
e-mail – mopsdobremiasto@interia.pl
Kierownik MOPS w Dobrym Mieście Monika Ćwiek
Szanowni Państwo!
Z uwagi na szybko rozprzestrzeniający się wirus COVID-19, („koronawirus”), w celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania dalszego roznoszenia oraz w trosce o zdrowie pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście i osób korzystających z naszych usług wprowadza się następujące środki zapobiegawcze:
1. Ogranicza się wizyty klientów w MOPS do niezbędnego minimum, a bezpośrednie składanie korespondencji i dokumentów należy ograniczyć do sytuacji szczególnie uzasadnionych.
2. Zachęca się klientów aby wszelkie sprawy załatwiać:
- drogą telefoniczną :
Pracownicy socjalni tel.: 535-500-013 lub 797-835-906
Sekretariat tel.: 570-292-381
Dział Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych tel.: 531-350-616
Dodatki Mieszkaniowe i Stypendia tel.: 531-350-616
Dział Świadczeń Wychowawczych i „Dobry Start” tel.: 797-835-907
Ośrodek Profilaktyki i Pomocy Rodzinie tel.: 797-835-894
Księgowość tel.: 535-067-937
Dzienny Dom „SENIOR+” tel.: 797-835-904
- elektroniczną: e-mail: mopsdobremiato@interia.pl
- ePUAP: MOPSDobreMiasto
- lub jeżeli to możliwe w późniejszym terminie.
3. PILNE!!! Wypłaty gotówkowe w dniach 20.03.2020r. i 30.03.2020r. w kasie Ośrodka wykonywane będą do odwołania w godzinach 10.00 - 14.00. Ze względu na dynamiczną sytuację i zagrożenie przerwaniem ciągłości pracy kasy ośrodka - klientów pobierających świadczenia w kasie MOPS PROSIMY O PRZEKAZANIE AKTUALNYCH DANYCH DOTYCZĄCYCH KONT W BANKU W CELU BEZGOTÓWKOWEGO PRZEKAZYWANIA ŚWIADCZEŃ !!!
Druk dyspozycji przelewu do pobrania.
Oświadczenie dot. przekazania świadczeń na konto bankowe prosimy przesyłać listownie na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Ul. Olsztyńska 3 11-040 Dobre Miasto, poprzez platformę ePUAP, e-mail: mopsdobremiasto@interia.pl lub pozostawienie w kasie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobre Miasto. Druki do pobrania w załączniku poniżej.
4. Przyjmowanie klientów w godzinach urzędowania MOPS odbywać się będzie wyłącznie w oznaczonym pokoju – pokój nr 1 na piętrze. Wejście do MOPS wyłącznie od strony cmentarza. Część pomieszczeń całkowicie niedostępna dla klientów. Oczekując na spotkanie z pracownikiem ośrodka, ze względu na własne bezpieczeństwo prosimy zachować odpowiedni dystans od innych oczekujących.
5. Pracownicy socjalni i asystenci rodziny będą wykonywać pracę w terenie tylko w niezbędnym zakresie. Każda sytuacja będzie rozpatrywana indywidualnie w tym ustalone zostanie, czy kontakt osobisty jest niezbędny. W przypadku konieczności wizyty w środowisku prosimy o informowanie pracowników o ewentualnym wystąpieniu w rodzinie chorób: grypy, przeziębień, innych chorób zakaźnych. Do załatwiania spraw w Ośrodku prosimy delegować członków rodziny, którzy nie wykazują oznak chorobowych.
INNE
1. Do dnia 25 marca br. zawiesza się działalność Świetlicy Opiekuńczo – Wychowawczej Ul. Górna 24.
2. Do dnia 25 marca zawiesza się działalność Dziennego Domu Senior + Ul. Górna 24,
3. W miesiącu marcu wstrzymuje się wydawanie żywności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020. Kolejny termin wydawania żywności – kwiecień 2020. Dokładna data będzie ogłoszona na stronie MOPS oraz na Facebooku.
4. Rodziny i osoby korzystające z pomocy w formie usług opiekuńczych proszone są o bieżące informowanie o zawieszeniu usług w przypadku sprawowania opieki przez osoby bliskie. Prosimy o informowanie opiekunek o ewentualnym wystąpieniu w rodzinie chorób: grypy, przeziębień, innych chorób zakaźnych.
Wszelkie sprawy dot. usług opiekuńczych prosimy załatwiać telefonicznie z Prezesem Spółdzielni Socjalnej Kuźnia i koordynatorem usług opiekuńczych. pod numerami telefonów:
503 668 197 lub 695 926 867.
Prosimy rodziny i osoby korzystające z usług opiekuńczych o wyposażenie się w miarę możliwości w mydło oraz środki dezynfekujące i maski jednorazowe.
APELUJEMY DO RODZIN, aby zainicjowały w tym trudnym okresie pomoc osobom potrzebującym opieki, seniorom we własnym zakresie. W przypadku niedoboru personelu wśród opiekunek, pozwoli to zabezpieczyć niezbędne usługi osobom zupełnie samotnym i wymagającym bezwzględnej pomocy w egzystencji.
Prosimy o zrozumienie, zachowanie spokoju i zapoznawanie się z informacjami zamieszczanymi na stronie Ośrodka.
Dołożymy wszelkich starań, żeby wszyscy mieszkańcy mogli skorzystać z usług MOPS oraz aby czuli się bezpiecznie.
KIEROWNIK
MIEJSKIEGO OŚRODKA
POMOCY SPOŁECZNEJ W DOBRYM MIEŚCIE
Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2020
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście zaprasza do składania ofert związanych z realizacją zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2020.
- Ogłoszenie - nabór ofert,
-
Uchwała Rady Miejskiej w Dobrym Mieście w sprawie zatwierdzenia „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2020”, - Katalog działań rekomendowanych do realizacji,
- Wzór oferty,
- Wzór sprawozdania.
Dobre Miasto, 27.02.2020r.
Î 2020r.
Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" edycja 2019 - 2020,
- Informacja ogólna o programie „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2020”,
- Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" edycja 2019 - 2020,
- Karta zgłoszenia do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" edycja 2019 - 2020,
- Nabór na Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej,
- Karta realizacji usług asystenckich w ramach programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej".
Dobre Miasto, 30.12.2019 r.
PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020
JEST WSPÓŁFINANSOWANY Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU POMOCY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM
PODROGRAM 2019
CELEM PROGRAMU jest zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie grudzień 2019 – lipiec 2020, a jej celami szczegółowymi są:
- organizacja i koordynacja sieci dystrybucji pomocy żywnościowej składającej się z organizacji partnerskich lokalnych, zwanych dalej OPL, zgodnie z zasadami PO PŻ,
- racjonalne zagospodarowanie artykułów spożywczych otrzymanych z OPO oraz z innych źródeł, na potrzeby udzielania pomocy żywnościowej osobom najbardziej potrzebującym,
- przekazanie artykułów spożywczych osobom zakwalifikowanym do otrzymania pomocy żywnościowej zgodnie z zasadami PO PŻ,
- prowadzenie działań w ramach środków towarzyszących wśród osób najbardziej potrzebujących zakwalifikowanych do objęcia pomocą żywnościową, mających na celu włączenie społeczne.
OKRES DYSTRYBUCJI ŻYWNOŚCI: grudzień 2019 – lipiec 2020
Pomoc żywnościowa dystrybuowana jest przez Banki Żywności w Olsztynie [OPR] do Organizacji Partnerskiej Lokalnej [OPL] na terenie województwa warmińsko - mazurskiego, która przekazuje żywność bezpośrednio do osób potrzebujących.
KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI I SPOSÓB KWALIFIKACJI:
- Pomoc w ramach POPŻ kierowana jest do tych osób i rodzin, które z powodu niskich dochodów nie mogą zapewnić sobie/rodzinie odpowiednich produktów żywnościowych (posiłków) i dlatego też trafiać będzie do ograniczonej liczby osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji życiowej (określonej przesłankami z art. 7 ustawy o pomocy społecznej oraz poziomem dochodów odniesionych do procentowej wartości odpowiedniego kryterium dochodowego określonego w tej ustawie - których dochód nie przekracza 200% kryterium dochodowego uprawniającego do skorzystania z pomocy społecznej, tj. do 30.09.2018 r. – 1 268 PLN dla osoby samotnie gospodarującej i 1 028 PLN, dla osoby w rodzinie, a od 01.10.2018 r. – 1 402 PLN dla osoby samotnie gospodarującej i 1 056 PLN dla osoby w rodzinie, stanowiąc systematyczne wsparcie. Pomoc udzielana będzie w postaci artykułów spożywczych lub posiłków, które będą przekazywane osobom najbardziej potrzebującym bezpłatnie.
- Sposób kwalifikacji:
- OPS będą wydawać osobom potrzebującym skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej lub przekazywać OPL listy osób zakwalifikowanych do pomocy z POPŻ, pod warunkiem uzyskania zgody tych osób;
- OPL mogą w swoich siedzibach przyjmować oświadczenia od osób kwalifikujących się do przyznania pomocy żywnościowej [załącznik nr 5 do wytycznych]. Oświadczenia wraz z wypełnionym skierowaniem przekazywane będą do OPS, , który potwierdza do kwalifikowalność do przyznania pomocy;
- OPL mogą samodzielnie kwalifikować wyłącznie osoby bezdomne do udziału w POPŻ na podstawie podpisanego oświadczenia [załącznik nr 6 do wytycznych].
ZASADY PRZEKAZYWANIA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH:
Pomoc żywnościowa jest przekazywana osobom najbardziej potrzebującym za pośrednictwem Organizacji Partnerskich Lokalnych jako zestaw artykułów spożywczych w formie paczek żywnościowych lub posiłków.
- Zestaw roczny artykułów spożywczych w Podprogramie 2019 obejmuje artykuły spożywcze w łącznej ilości ok 50 kg w tym:
-
Artykuły warzywne i owocowe:
- groszek z marchewką 3,2 kg,
- fasola biała 3,2 kg,
- koncentrat pomidorowy 1,12 kg,
- buraczki wiórki 1,05 kg,
- powidła śliwkowe 1,80 kg,
- sok jabłkowy klarowny 4l
-
Artykuły skrobiowe:
- makaron jajeczny 4,5 kg,
- makaron kukurydziany bezglutenowy 1 kg
- ryż biały 3 kg,
- kasza gryczana 1,5 kg,
- herbatniki maślane 0,8 kg,
-
Artykuły mleczne:
- mleko UHT 7 l,
- ser podpuszczkowy dojrzewający 2 kg,
-
Artykuły mięsne:
- szynka drobiowa 2,7 kg,
- szynka wieprzowa mielona 1,8 kg,
- pasztet wieprzowy 0,48 kg,
- filet z makreli w oleju 1,53 kg,
-
Cukier
- cukier biały 4 kg,
-
Tłuszcze
- olej rzepakowy 4 l,
-
Dania gotowe
- gołąbki w sosie pomidorowym 1,7 kg;
- Paczka żywnościowa to minimum kilka artykułów spożywczych [co najmniej 3] z różnych grup towarowych wydawanych jednorazowo.
- Posiłek to każdy posiłek przygotowany w OPL, np. jadłodajnie, schroniska dla osób bezdomnych] do tego przeznaczone: śniadanie, II śniadanie, obiad – w szczególności gorący posiłek, podwieczorek, kolacja]. posiłki do spożycia na miejscu są przygotowywane i wydawane w placówkach posiadających zaplecze kuchenne (m.in. w schroniskach dla bezdomnych, jadłodajniach, noclegowniach) z wyłączeniem świadczenia usług firm zewnętrznych (np. catering).
- W przypadku gdy liczba osób uprawnionych do pomocy żywnościowej zgłaszających się w trakcie realizacji Podprogramu 2019 jest większa niż do danej OPR/OPL będzie większa niż planowana, Instytucja Zarządzająca dopuszcza zmniejszenie zestawu rocznego dla 1 osoby, nie więcej jednakże niż do 80% jego całkowitej ilości (tj. do ok. 40,3kg). W zestawie należy w miarę możliwości uwzględnić produkty ze wszystkich 7 grup artykułów spożywczych
- W uzasadnionych sytuacjach np. stan zdrowia lub indywidualne potrzeby żywnościowe można zmienić artykuł spożywczy na inny w odpowiedniej proporcji lub zwiększyć liczbę opakowań.
- W przypadku rodzin z dziećmi dopuszcza się zwiększenie liczby opakowań artykułów spożywczych do potrzeb rodzin .
- Żywność jest wydawana osobom potrzebującym w ramach POPŻ nieodpłatnie.
SKŁADANIE SKARG PRZEZ OSOBY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCE:
Każda osoba potrzebująca ma prawo złożenia skargi dotyczącej sposobu dystrybucji żywność do lokalnego Banku Żywności, następnie do Federacji Polskich Banków Żywności z siedzibą w Warszawie albo do Instytucji Zarządzającej - Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE:
Działania realizowane przez Bank Żywności na rzecz podopiecznych OPL, przy współpracy z OPL i OPS:
- warsztaty kulinarne;
- warsztaty edukacji ekonomicznej;
- warsztaty dietetyczne;
- warsztaty niemarnowania żywności,
- inne działania o charakterze indywidualnym i zbiorowym charakterze akcyjnym lub cyklicznym, mające na celu włączenie społeczne najbardziej potrzebujących
Działania realizowane są w siedzibie organizacji biorącej udział w Podprogramie lub w miejscu wyznaczonym przez organizację na rzecz podopiecznych, którzy zostali zakwalifikowani do otrzymania pomocy żywnościowej, w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Terminy oraz miejsca realizacji warsztatów znajdują się na stronach internetowych Banków Żywności.
Działania realizowane przez Organizacje Partnerskie Lokalne na rzecz podopiecznych to:
- włączenie osób doświadczających deprywacji materialnej w funkcjonowanie społeczności lokalnych, np.: zajęcia aktywizujące i wspólne inicjatywy na rzecz społeczności lokalnej, zmierzające do wyjścia z ubóstwa;
- grupy wsparcia dla różnych kategorii osób w trudnej sytuacji (np. osoby starsze, matki z dziećmi, osoby samotne);
- pomoc towarzysząca niezbędna do zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych – osób korzystających z pomocy żywnościowej (z wyłączeniem pomocy rzeczowej);
- pomoc w utrzymaniu higieny osobistej osobom bezdomnym;
- wsparcie psychologiczne/terapeutyczne osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Do udziału w działaniach towarzyszących ma prawo każda osoba, która otrzymała skierowanie z OPS do odbioru wsparcia żywnościowego w ramach POPŻ – ale nie znaczy to, że każda osoba musi z nich skorzystać. Konieczna jest współpraca z OPS w zakresie rzeczywistych potrzeb objęcia wsparciem działaniami osób, które korzystają z POPŻ. Działania nie mogą się pokrywać z działaniami prowadzonymi w ramach innych funduszy unijnych (EFS i PROW) w danym województwie, ale muszą być z nimi komplementarne.
REKRUTACJA do II EDYCJI PROJEKTU
z zakresu aktywizacji społeczno- zawodowej
Rekrutacja trwa do 31.01.2020r. Szczegóły u pracowników socjalnych oraz koordynatora projektu
ZAPRASZAMY
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście podaje do publicznej wiadomości projekt „Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2019-2024”.
W/w dokument opublikowany zostaje na stronie internetowej BIP Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście, a nadto będzie wyłożony w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście od 22.11.2019 do 06.12.2019r. .
W celu zgłoszenia uwag do projektu należy wypełnić formularz zgłaszania uwag i wysłać go pocztą elektroniczną na adres mopsdobremiasto@interia.pl lub złożyć osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście. w dniach od 22.11.2019r do 06.12.2019r.
Dobre Miasto, dnia 22.11.2019r.
STRATEGIA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH 2019-2024
Dnia 14 października 2019r. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście otwarty będzie do godziny 15.00.
PODPROGRAM 2018 – efekty
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście z terenu województwa warmińsko-mazurskiego przy współpracy Bankiem Żywności w Olsztynie realizował Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2018współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie wrzesień 2018 – czerwiec 2019.
- Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:
- warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, powidła śliwkowe);
- skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
- mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
- mięsne (szynka drobiowa, szynka wieprzowa mielona, pasztet wieprzowy, kabanosy wieprzowe, filet z makreli w oleju),
- cukier (cukier biały, miód wielokwiatowy),
- tłuszcze (olej rzepakowy),
- dania gotowe (gołąbki w sosie pomidorowym).
2. Pomoc żywnościowa trafiła do 1030 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej z terenu gminy Dobre Miasto woj. Warmińsko-Mazurskie
3. Wydaliśmy osobom potrzebującym:
o 57.055,40 ton żywności;
o 7.210 paczek żywnościowych;
4. W ramach Podprogramu 2018 dla 89 osób korzystających z pomocy żywnościowej przeprowadzono 6 warsztatów edukacyjnych w ramach działań towarzyszących:
• Żywieniowe – 3 spotkania dla 59 uczestników
Tematy: Prawidłowy sposób żywienia w chorobach układu krążenia
Zdrowe żywienie od A do Z
Cały ten cukier
• Kulinarne – 2 spotkania dla 23 uczestników
• Niemarnowanie żywności - 1 spotkanie dla 7 uczestników
Temat: Co się dzieje z żywnością z żywnością, której nie zjemy
dot. projektu Nr RPWM.11.01.01- 28-0087/18-00. projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko - Mazurskiego na lata 2014 - 2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
W niżej wymienionych dniach i godzinach w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście w Dobrym Mieście uczestnicy Projektu odbędą:
08.07.2019r. , godz. 9.00 - 17.30 indywidualną diagnozę z doradcą zawodowym
09.07.2019r. godz. 9.00 - 18.30 indywidualną diagnozę z doradcą zawodowym
godz. 8.00 - 16.00 indywidualną diagnozę psychologiczną
10.07.2019r., godz. 9.00 - 18.30 indywidualną diagnozę z doradcą zawodowym
godz. 8.00 - 16.00 indywidualną diagnozę psychologiczną
11.07.2019r., godz. 9.00 - 17.00 indywidualną diagnozę z doradcą zawodowym
godz. 8.00 - 16.00 indywidualną diagnozę psychologiczną
12.07.2019r. godz. 8.00 - 16.00 indywidualną diagnozę psychologiczną
15.07.2019r. godz. 9.00 - 15.15 indywidualną diagnozę z doradcą zawodowym
godz. 8.00 - 16.00 indywidualną diagnozę psychologiczną
16.07.2019r. godz. 9.00 - 16.15 indywidualną diagnozę z doradcą zawodowym
godz. 8.00 - 16.00 indywidualną diagnozę psychologiczną
17.07.2019r. godz. 9.00 - 16.15 indywidualną diagnozę z doradcą zawodowym
godz. 8.00 - 16.00 indywidualną diagnozę psychologiczną
18.07.2019r. godz. 9.00 - 16.15 indywidualną diagnozę z doradcą zawodowym
godz. 8.00 - 16.00 indywidualną diagnozę psychologiczną
19.07.2019r. godz. 9.00 - 16.15 indywidualną diagnozę z doradcą zawodowym
godz. 8.00 - 16.00 indywidualną diagnozę psychologiczną
23.07.2019r. godz. 7.30 - 19.15 indywidualne poradnictwo prawne
24.07.2019r. godz. 7.30 - 19.15 indywidualne poradnictwo prawne
INFORMACJA
Z powodu fali upałów Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście w dniach 12,13 i 17 czerwca 2019r. będzie czynny do godz. 14.00 . W dniu 14 czerwca godziny pracy Ośrodka pozostają bez zmian (7.00 - 13.00)
Podstawa prawna:
art. 94 ust.2a ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. kodeks pracy (tekst jednolity Dz.U. z 2019r., poz. 1040) oraz & 30 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Za utrudnienia przepraszamy.
Monitoring dot. "Strategii rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Dobre Miasto na lata 2009- 2018"
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście, informuje że zgodnie z uchwałą nr XXXI/224/2009 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 26 marca 2009r. w sprawie przyjęcia "Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Dobre Miasto na lata 2009- 2018", przystąpił do opracowania raportu z monitoringu ww dokumentu za lata 2017- 2018.
Zgodnie z art. 110 ust.4 ustawy o pomocy społecznej jednostką całościowo koordynującą realizację strategii jest tutejszy Ośrodek. Jednakże w wybranych obszarach interwencji niezbędne jest zaangażowanie lokalnych partnerów - podmiotów działających w sferze pracy, edukacji, sportu, kultury, ochrony zdrowia, bezpieczeństwa publicznego, wspierania rodziny i innych grup zagrożonych wykluczeniem społecznym.
W związku z powyższym, zwracamy się z prośbą o wypełnienie załączonych do niniejszego pisma tabel w obszarach dotyczących działalności Państwa Placówek a następnie odesłania ich na adres Ośrodka do dnia 24.062019r. poczta tradycyjną lub elektroniczną na adres mopsdobremiasto@interia.pl
Osoba do kontaktu w sprawie ww dokumentu - Wioletta Nowak tel. 535 500 013
Poniżej dokumenty do pobrania:
Centrum Kulturalno- Biblioteczne
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Urząd Pracy Powiatu Olsztyńskiego Filia w Dobrym Mieście
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Poradnia Pedagogiczno- Psychologiczna
Działania/zadania, które będą podejmowane w projekcie w miesiącu maju 2019r.
1. Diagnoza 30 Uczestników Projektu z 7 pracownikami socjalnymi
Data diagnozy | Godzina diagnozy | Miejsce diagnozy |
22.05.2019r., 23.05.2019r., 24.05.2019r., 27.05.2019r., 28.05.2019r., 29.05.2019r., 30.05.2019r., 31.05.2019r. , |
10.00 -13.00 |
ul. Olsztyńska 3, siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście |
2. Sporządzenie 30 wywiadów środowiskowych przyznających zasiłki celowe dla Uczestników Projektu, przygotowanie 30 decyzji administracyjnych w tym zakresie oraz wyplata przyznanych świadczeń w kasie MOPS. Zasiłki celowe stanowią wkład własny do projektu zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu.
3. W miesiącu czerwcu podpisanie zostanie 30 kontraktów socjalnych z Uczestnikami Projektu.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, że REKRUTACJA uczestników do Projektu pod nazwą " Utworzenie ośrodka działającego przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście - wsparcie finansowe świadczonych usług oraz zakup niezbędnego wyposażenia" na rok 2019 ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA .
Do projektu na rok 2019 zrekrutowano łącznie 30 osób. Rekrutacja na rok 2020 rozpocznie się w styczniu 2020r. Zainteresowanych serdecznie zapraszamy.
Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko - Mazurskiego na lata 2014 - 2020
Dobre Miasto, dnia 21.05.2019r.
ZAPRASZAMY osoby chętne do udziału w Projekcie Unijnym, którego realizatorem jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście
- Wznowiona rekrutacja !!!!
O szczegółach związanych z projektem na bieżąco informują pracownicy socjalni Ośrodka, koordynator projektu. W siedzibie Ośrodka znajduje się również BIURO PROJEKTU, w którym otrzymasz wszystkie niezbędne informacje!!!!
W Ośrodku można również otrzymać, wypełnić i złożyć dokumenty rekrutacyjne !!!
SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!!
I N F O R M A C J A
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście zaprasza do składania ofert związanych z realizacją zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019.
Gmina Dobre Miasto otrzymała dofinansowanie na realizację projektu pod nazwą " Utworzenie ośrodka działającego przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście - wsparcie finansowe świadczonych usług oraz zakup niezbędnego wyposażenia"
Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko - Mazurskiego
na lata 2014 -2020
Cel projektu: podniesienie aktywności społeczno - zawodowej u osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym zamieszkałych tereny objęte rewitalizacją zgodną z Lokalnym Programem Rewitalizacji miny Dobre Miasto w ramach Ponadlokalnego Programu Rewitalizacji Sieci Miast Cittaslov, z wykorzystaniem instrumentów aktywnej integracji.
Adresaci projektu: osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczone społecznie w wieku od 15 do 64 roku życia.
Okres realizacji projektu: 01.01.2019r. - 31.12.2019r.
Realizator projektu: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście.
Działania przewidziane do realizacji w Projekcie:
- opracowanie dla każdego Uczestnika Projektu Indywidualnego Planu Aktywizacji Społeczno - Zawodowej tzw.(IPASZ) dopasowanego do potrzeb Uczestnika i oczekiwań potencjalnych pracodawców.
- systematyczne spotkania Zespołu ds Rozwoju Uczestnika Projektu ,
- realizacja kontraktów socjalnych,
- udział w warsztatach, treningach, spotkaniach, konsultacjach z zakresu aktywizacji społecznej ( trening osobisty, trening interpersonalny, poradnictwo psychologiczne, prawne, warsztaty rozwijające kapitał społeczny Metodą Pomosty, warsztaty z wolontariatu, zajęcia z arteterapii, trening relaksacyjny)
- udział w warsztatach, spotkaniach indywidualnych, wyjazdach studyjnych z zakresu aktywizacji zawodowej ( warsztaty aktywizacji zawodowej, warsztaty z ekonomii społecznej, wyjazd studyjny do spółdzielni socjalnej, poradnictwo pracy, doradztwo zawodowe, job-coaching)
- organizacja kursów zawodowych "szytych na miarę"
- pomoc w poszukiwaniu zatrudnienia i jego podjęciu
Biuro projektu:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Olsztyńska 3
11-040 Dobre Miasto
pokój 19
tel. 535 500 013
Szczegółowych informacji na temat projektu udzielają pracownicy socjalni oraz koordynator projektu. W siedzibie Ośrodka prowadzona jest rekrutacja osób chętnych do projektu oraz można otrzymać dokumenty rekrutacyjne.
REKRUTACJA DO BEZPŁATNEGO PROJEKTU !!!!!!!
Î 2019r.
PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020
JEST WSPÓŁFINANSOWANY Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU POMOCY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM
PODROGRAM 2018
CELEM PROGRAMU jest zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie sierpień 2018 – czerwiec 2019, a jej celami szczegółowymi są:
- organizacja i koordynacja sieci dystrybucji pomocy żywnościowej składającej się z organizacji partnerskich lokalnych, zwanych dalej OPL, zgodnie z zasadami PO PŻ,
- racjonalne zagospodarowanie artykułów spożywczych otrzymanych z OPO oraz z innych źródeł, na potrzeby udzielania pomocy żywnościowej osobom najbardziej potrzebującym,
- przekazanie artykułów spożywczych osobom zakwalifikowanym do otrzymania pomocy żywnościowej zgodnie z zasadami PO PŻ,
- prowadzenie działań w ramach środków towarzyszących wśród osób najbardziej potrzebujących zakwalifikowanych do objęcia pomocą żywnościową, mających na celu włączenie społeczne.
OKRES DYSTRYBUCJI ŻYWNOŚCI: wrzesień 2018 – czerwiec 2019
Pomoc żywnościowa dystrybuowana jest przez Bank Żywności w Olsztynie [OPR] do Organizacji Partnerskiej Lokalnej [OPL] na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, która przekazuje żywność bezpośrednio do osób potrzebujących.
KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI I SPOSÓB KWALIFIKACJI:Pomoc w ramach POPŻ kierowana jest do tych osób i rodzin, które z powodu niskich dochodów nie mogą zapewnić sobie/rodzinie odpowiednich produktów żywnościowych (posiłków) i dlatego też trafiać będzie do ograniczonej liczby osób znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji życiowej (określonej przesłankami z art. 7 ustawy o pomocy społecznej oraz poziomem dochodów odniesionych do procentowej wartości odpowiedniego kryterium dochodowego określonego w tej ustawie - których dochód nie przekracza 200% kryterium dochodowego uprawniającego do skorzystania z pomocy społecznej, tj. do 30.09.2018 r. – 1 268 PLN dla osoby samotnie gospodarującej i 1 028 PLN, dla osoby w rodzinie, a od 01.10.2018 r. – 1 402 PLN dla osoby samotnie gospodarującej i 1 058 PLN dla osoby w rodzinie, stanowiąc systematyczne wsparcie. Pomoc udzielana będzie w postaci artykułów spożywczych lub posiłków, które będą przekazywane osobom najbardziej potrzebującym bezpłatnie.
- Sposób kwalifikacji:
- OPS będą wydawać osobom potrzebującym skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej lub przekazywać OPL listy osób zakwalifikowanych do pomocy z POPŻ, pod warunkiem uzyskania zgody tych osób;
- OPL mogą w swoich siedzibach przyjmować oświadczenia od osób kwalifikujących się do przyznania pomocy żywnościowej [załącznik nr 5 do wytycznych]. Oświadczenia wraz z wypełnionym skierowaniem przekazywane będą do OPS, , który potwierdza do kwalifikowalność do przyznania pomocy;
- OPL mogą samodzielnie kwalifikować wyłącznie osoby bezdomne do udziału w POPŻ na podstawie podpisanego oświadczenia [załącznik nr 6 do wytycznych].
ZASADY PRZEKAZYWANIA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH:
Pomoc żywnościowa jest przekazywana osobom najbardziej potrzebującym za pośrednictwem Organizacji Partnerskich Lokalnych jako zestaw artykułów spożywczych w formie paczek żywnościowych lub posiłków.
-
Zestaw roczny artykułów spożywczych w Podprogramie 2018 obejmuje artykuły spożywcze w łącznej ilości ok 49 kg w tym:
-
Artykuły warzywne i owocowe:
- groszek z marchewką 3,6 kg,
- fasola biała 3,6 kg,
- koncentrat pomidorowy 1,60 kg,
- buraczki wiórki 1,05 kg,
- powidła śliwkowe 1,80 kg,
-
Artykuły warzywne i owocowe:
-
Artykuły skrobiowe:
- makaron jajeczny 4,5 kg,
- makaron kukurydziany bezglutenowy 0,5 kg
- ryż biały 3 kg,
- kasza gryczana 1,5 kg,
- herbatniki maślane 0,8 kg,
-
Artykuły mleczne:
- mleko UHT 7 l,
- ser podpuszczkowy dojrzewający 2,4 kg,
-
Artykuły mięsne:
- szynka drobiowa 3 kg,
- szynka wieprzowa mielona 2,1 kg,
- pasztet wieprzowy 0,64 kg,
- kabanosy wieprzowe 0,36 kg,
- filet z makreli w oleju 1,7 kg,
-
Cukier
- cukier biały 4 kg,
- miód nektarowy wielokwiatowy 0,4 kg
-
Tłuszcze
- olej rzepakowy 4 l,
-
Dania gotowe
- gołąbki w sosie pomidorowym 1,6 kg;
- Paczka żywnościowa to minimum kilka artykułów spożywczych [co najmniej 3] z różnych grup towarowych wydawanych jednorazowo.
- Posiłek to każdy posiłek przygotowany w OPL, np. jadłodajnie, schroniska dla osób bezdomnych] do tego przeznaczone: śniadanie, II śniadanie, obiad – w szczególności gorący posiłek, podwieczorek, kolacja]. posiłki do spożycia na miejscu są przygotowywane i wydawane w placówkach posiadających zaplecze kuchenne (m.in. w schroniskach dla bezdomnych, jadłodajniach, noclegowniach) z wyłączeniem świadczenia usług firm zewnętrznych (np. catering).
- W przypadku gdy liczba osób uprawnionych do pomocy żywnościowej zgłaszających się w trakcie realizacji Podprogramu 2018 jest większa niż do danej OPR/OPL będzie większa niż planowana, Instytucja Zarządzająca dopuszcza zmniejszenie zestawu rocznego dla 1 osoby, nie więcej jednakże niż do 80% jego całkowitej ilości (tj. do ok. 39,5 kg). W zestawie należy w miarę możliwości uwzględnić produkty ze wszystkich 7 grup artykułów spożywczych
- W uzasadnionych sytuacjach np. stan zdrowia lub indywidualne potrzeby żywnościowe można zmienić artykuł spożywczy na inny w odpowiedniej proporcji lub zwiększyć liczbę opakowań.
- W przypadku rodzin z dziećmi dopuszcza się zwiększenie liczby opakowań artykułów spożywczych do potrzeb rodzin .
- Żywność jest wydawana osobom potrzebującym w ramach POPŻ nieodpłatnie.
SKŁADANIE SKARG PRZEZ OSOBY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCE:
Każda osoba potrzebująca ma prawo złożenia skargi dotyczącej sposobu dystrybucji żywność do lokalnego Banku Żywności, następnie do Federacji Polskich Banków Żywności z siedzibą w Warszawie albo do Instytucji Zarządzającej - Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE:
Działania realizowane przez Bank Żywności na rzecz podopiecznych OPL, przy współpracy z OPL i OPS:
- warsztaty kulinarne;
- warsztaty edukacji ekonomicznej;
- warsztaty dietetyczne;
- warsztaty niemarnowania żywności.
Działania realizowane są w siedzibie organizacji biorącej udział w Podprogramie lub w miejscu wyznaczonym przez organizację na rzecz podopiecznych, którzy zostali zakwalifikowani do otrzymania pomocy żywnościowej, w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Terminy oraz miejsca realizacji warsztatów znajdują się na stronach internetowych Banków Żywności.
Działania realizowane przez Organizacje Partnerskie Lokalne na rzecz podopiecznych to:
- włączenie osób doświadczających deprywacji materialnej w funkcjonowanie społeczności lokalnych, np.: zajęcia aktywizujące i wspólne inicjatywy na rzecz społeczności lokalnej, zmierzające do wyjścia z ubóstwa;
- grupy wsparcia dla różnych kategorii osób w trudnej sytuacji (np. osoby starsze, matki z dziećmi, osoby samotne);
- pomoc towarzysząca niezbędna do zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych – osób korzystających z pomocy żywnościowej (z wyłączeniem pomocy rzeczowej);
- pomoc w utrzymaniu higieny osobistej osobom bezdomnym;
- wsparcie psychologiczne/terapeutyczne osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Do udziału w działaniach towarzyszących ma prawo każda osoba, która otrzymała skierowanie z OPS do odbioru wsparcia żywnościowego w ramach POPŻ – ale nie znaczy to, że każda osoba musi z nich skorzystać. Konieczna jest współpraca z OPS w zakresie rzeczywistych potrzeb objęcia wsparciem działaniami osób, które korzystają z POPŻ. Działania nie mogą się pokrywać z działaniami prowadzonymi w ramach innych funduszy unijnych (EFS i PROW) w danym województwie, ale muszą być z nimi komplementarne.
Informacja!
MOPS w Dobrym Mieście funkcjonuje obecnie w budynku przy ul. Olsztyńskiej 3 w Dobrym Mieście.
Z dniem 01.08.2018r zmieniają się godziny pracy MOPS w Dobrym Mieście:
Poniedziałek - od godz. 7.00 do godz. 17.00
Wtorek - od godz 7.00 do godz. 15.00
Środa - od godz. 7.00 do godz. 15.00
Czwartek - od godz. 7.00 do godz. 15.00
Piątek - od godz. 7.00 do godz. 13.00
Kasa MOPS od dnia 1.09.2018r będzie czynna w następujących terminach i godzinach:
1. W dni wypłat tj. 7-go, 10-go, 20-go i 30-go każdego miesiąca w godz. 10-00 - 14.30
2. W pozostałe dni (o ile nie przypadają na dni w/w wypłat)
Poniedziałek - 8.00 - 16.00
Wtorek - 8,00 - 11.00
Środa - 9.00 - 12.00
Czwartek - 12.00 - 15.00
Piątek - nieczynna
Za zmiany przepraszamy i liczymy na to, iż ułatwią one kontakt z naszym Ośrodkiem.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________--_
UWAGA !
Od dnia 30.07.2018 Ośrodek przeniesiony został do starej siedziby, ul. Olsztyńska 3
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________/
EFEKTY
PODPROGRAMU OPERACYJNEGO POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2017
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście z terenu województwa Warmińsko-Mazurskiego przy współpracy Bankiem Żywności w Olsztynie realizowała/ło Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2017 współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie sierpień 2017 – czerwiec 2018.
- Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:
- warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, powidła śliwkowe);
- skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
- mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
- mięsne (szynka drobiowa, szynka wieprzowa mielona, pasztet wieprzowy, kabanosy wieprzowe, filet z makreli w oleju),
- cukier (cukier biały, miód wielokwiatowy),
- tłuszcze (olej rzepakowy),
- dania gotowe (gulasz wieprzowy z warzywami).
2. Pomoc żywnościowa trafiła do 1131 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej z terenu województwa Warmińsko-Mazurskiego.
3. Wydaliśmy osobom potrzebującym:
o 52 700,1 ton żywności;
o 4 850,0 paczek żywnościowych;
4. W ramach Podprogramu 2017 dla 86 osób korzystających z pomocy żywnościowej przeprowadzono 10 warsztatów edukacyjnych w ramach działań towarzyszących:
• Ekonomiczne - 3 spotkań dla 33 uczestników
• Żywieniowe – 5 spotkań dla 35 uczestników
• Kulinarne – 2 spotkania dla 18 uczestników
Dobre Miasto, dnia 19.07.2018
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Dobrym Mieście, ul. Olsztyńska 3, 11-040 Dobre Miasto.
2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych za pomocą adresu e-mail: iodo.mops.dm@wp.pl
3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa w zakresie pomocy w obszarze zabezpieczenia społecznego oraz w celu archiwalnym zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych. Dane konieczne do rozpatrzenia danej sprawy są zbierane i wykorzystywane przez Ośrodek dla prowadzonych postępowań administracyjnych, zmierzających do wydania decyzji administracyjnych, w celu przyznania świadczeń, o które Państwo się ubiegają.
4. Pani / Pana dane osobowe przetwarzane są w celu:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
w Dobrym Mieście;
b) realizacji umów zawartych z kontrahentami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Dobrym Mieście;
c) w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie
na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w punkcie 4 odbiorcami Pani /Pana danych osobowych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
b) inne podmioty, które na podstawie umów podpisanych z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście przetwarzają dane osobowe dla których Ośrodek jest Administratorem.
6. Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres zgodny z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt obowiązującym w Ośrodku zatwierdzonym przez Archiwum Państwowe
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym),
w przypadku gdy:
– dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
– osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
– osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
– dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
– dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego
z przepisów prawa;
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
– osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
– przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
– Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
– osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
– przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione
są następujące przesłanki:
– zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
– przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, zgodnie
z obowiązującym prawem.
9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa.
10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny, a jej odwołanie może nastąpić w każdym momencie.
11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
Imię i nazwisko: Sebastian Akus
adres e-mail: iodo.mops.dm@wp.pl
INFORMACJA
Fundacja "Fundusz Ziemi Olsztyńskiej" rozpoczęła przyjmowanie wniosków o stypendium dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych i studentów studiów dziennych zamieszkałych na terenie powiatu olsztyńskiego na rok szkolny/akademicki 2018/2019.
Więcej informacji uzyskać można na stronie Fundacji
INFORMACJA.
Uprzejmie informujemy, że oczekujemy na oferty programowe związane z realizacją "Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2018" Oferty składać można do dnia 09. 02. 2018 r.
Poniżej :
INFORMACJA
Uprzejmie informujemy, że dzień 02 stycznia 2018 r. (wtorek) będzie dniem wolnym od pracy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście w zamian za święto przypadające w dniu 06 stycznia 2018 r.(sobota).
___________________________________________________________________
INFORMACJA
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej został przeniesiony do obecnego budynku Gimnazjum Publicznego ul. Garnizonowa 20 (wejście od strony basenu)
WARSZTATY KULINARNE
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zaprasza odbiorców żywności z Programu warsztaty kulinarne "Jesienne smaki" które odbędą się dnia 17.11.2017 w siedzibie MOPS Dobrym Mieście. Warsztaty odbywać się będą w dwóch grupach szkoleniowych.
godz. 10:00 - Grupa I
godz. 12:30 - Grupa II
Warsztaty prowadzić będzie pan Maciej Maciejewski
INFORMACJA W SPRAWIE MONITORINGU "STRATEGII ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH GMINY DOBRE MIASTO NA LATA 2009 -2018"
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście informuje, że będąc koordynatorem wdrażania zadań wypracowanych w „Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Dobre Miasto na lata 2009- 2018” jest zobowiązany do przedłożenia Radzie Miejskiej w Dobrym Mieście raportu z realizacji zawartych w niej działań za lata 2015- 2016. W związku z powyższym rozpoczęty został proces zbierania informacji o podjętych działaniach prowadzących do osiągnięcia określonych celów strategicznych przez poszczególne instytucje z terenu Gminy Dobre Miasto.
W celu złożenia stosownego raportu oczekujemy na pełne informacje wypełnione wyłącznie na wzorze tabeli załączonej do niniejszego pisma.
Informacje liczbowe za lata 2015- 2016 powinny zostać ściśle umiejscowione w konkretnych rubrykach, krótki opis realizowanych w tych latach działań powinien zostać opisany wyłącznie w ostatniej kolumnie załączonej tabeli. Prosimy nie załączać dodatkowych części opisowych.
Wypełniony załącznik prosimy nadesłać na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej do dnia 03.11.2017r. w formie papierowej oraz na adres e-maila mopsdobremiasto@interia.pl .
Wersja elektroniczna niniejszego pisma wraz z tabelami/załącznikami zamieszczona została do pobrania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście, w zakładce Aktualności http://dobre-miasto-mops.bip-wm.pl
Osoba odpowiedzialna za przygotowanie raportu: Wioletta Nowak tel. 89 6161270
Załączniki dla poszczególnych instytucji:
1.Urząd Miejski w Dobrym Mieście.
2. Centrum Kulturalno- Biblioteczne w Dobrym Mieście.
3.Ośrodek Sportu i Rekreacji w Dobrym Mieście.
4.Komisariat Policji w Dobrym Mieście.
5.Placówki Medyczne w Dobrym Mieście.
6.Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olsztynie.
7.Przedszkola publiczne i niepubliczne z terenu Gminy Dobre Miasto
8. Szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne z terenu Gminy Dobre Miasto:
9. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna. Punkt konsultacyjno- diagnostyczny w Dobrym Mieście.
10. Urząd Pracy Powiatu Olsztyńskiego Filia w Dobrym Mieście
11. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Dobrym Mieście
12. Organizacje pozarządowe z terenu gminy Dobre Miasto:
INFORMACJA
W dniu 21.09.2017 r. w siedzibie Świetlicy Opiekuńczo-Wychowawczej działającej przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrym Mieście przy ul. Grudziądzkiej 18 przeprowadzone zostaną warsztaty dietetyczne pn.
godz. 16:00 Warsztaty dietetyczne "Smacznie i zdrowo na talerzu"
godz. 17:00 Warsztaty dietetyczne "Smacznie i zdrowo na talerzu"
Celem prowadzonych warsztatów jest wzmacnianie samodzielności i kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego w tym m.in:
-
Poznanie zasad prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży ,
-
Poprawa umiejętności podejmowania właściwych wyborów żywieniowych,
-
Przedstawienie i przećwiczenie zasad czytania etykiet,
-
Przedstawienie podstawowych zasad wyboru produktów żywnościowych podczas robienia zakupów.
Dzięki warsztatom uczestnicy mają szansę nabyć nowe umiejętności, m.in.:
-
poznają piramidę żywienia dzieci i młodzieży ułatwiającą komponowanie prawidłowego jadłospisu,
-
zdobędą umiejętności podejmowania właściwych wyborów żywieniowych,
-
poznają podstawowe zasady czytania etykiet,
-
poznają znaczenie występowania różnych substancji w produktach spożywczych.
UCZESTNIKAMI WARSZTATÓW MOGĄ BYĆ TYLKO I WYŁĄCZNIE OSOBY ZAKWALIFIKOWANE DO OTRZYMANIA POMOCY ŻYWNOŚCIOWEJ W RAMACH POPŻ TJ. DLA KTÓRYCH WYSTAWIONO SKIEROWANIA DO OTRZYMANIA POMOCY.
ZAPRASZAMY.
Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "NIEBIESKA LINIA" oferuje całodobową pomoc osobom doznającym przemocy, świadkom przemocy oraz osobom poszukującym informacji na temat zjawiska i sposobów przeciwdziałania przemocy w rodzinie poprzez:
Infolinię: - 800 - 120 - 002 (czynną całą dobę) w tym:
- dyżur w języku angielskim – poniedziałki w godzinach 18-22
- dyżur w języku rosyjskim – wtorki w godzinach 18-22
- dyżur prawny – środy w godzinach 18-22
Telefoniczne dyżury prawników - 22 666 28 50 (poniedziałki i wtorki w godzinach 17-21)
e-mail – niebieskalinia@niebieskalinia.info
SKYPE - dyżur w języku migowym – pogotowie.niebieska.linia (poniedziałki w godzinach 13-15)
Aby zapoznać się z pełną ofertą Pogotowia „Niebieska Linia” zapraszamy na stronę www.niebieskalinia.info oraz www.niebieskalinia.org
OGŁOSZENIE
Ośrodek Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem w województwie warmińsko-mazurskim przy Elbląskim Centrum Mediacji i Aktywizacji Społecznej udziela pomocy w formie pomocy prawnej, pomocy psychologicznej, mediacji oraz czasowego schronienia dla osób pokrzywdzonych.
Więcej informacji w załączniku (link) oraz na stronie Ośrodka